Grab the RSS feed

Pelik Tapi Benar

Semalam kan World Cup, German kalahkan England dan dapat la masuk Suku Akhir...pastu aku tulih la komen kat fesbuk aku pasal tue...pastu ada kawan aku komen cakap aku kan tak minat bola...

yerrr tuan-tuan dan puan-puan...aku tak minat bola...memang tak minat....KECUALI.....bola yang melibatkan pasukan Perak yang la nie bukan main hampeh lagi dalam Liga Super Malaysia nie....dan satu lagi ialah World Cup....

aku suka bola hanya untuk 2 benda tu jer...Perak dan World Cup....

Perak sebab tue team negeri aku yang la nie bukan main ngeri lagi aku rasa corak permainan depa...aku syak sebab Steve Darby dah blah....satu lagi sebab perebutan kuasa politik dulu...ala yang sampai bawak ke mahkamah sebab nak tau sapa Menteri Besar yang sah...punya la bengong....pasal jawatan pon nak kecoh...lenkali bagi kat aku je la jawatan tue....

pastu kan untuk World Cup plak sebab dia 4 tahun sekali....and aku start suka World Cup sejak 2002 bila Jepun/Korea cipta sejarah jadi negara Asia yang pertama jadi tuan rumah World Cup...dan kali pertama World Cup nie buat kat 2 negara serentak....sejak tu la aku tau pasukan France especially si Zinedine Zidane tu....

pastu masa 2006 masa kat German....aku start sokong German...dan juga France....sebabnya....German jadi tuan rumah...simple kan cara aku sokong pasukan bola dalam World Cup nie...

dan 2010....aku sokong lagi dua pasukan nie...

sayangnya hanya German aje yang berjaya mara sehingga sekarang...France dah terkeluar...so harap2 German bley la pergi sejauh mungkin hingga ke final nanti

so....

aku memang tak minat bola....dan aku sangat benci bila waktu tido aku terganggu oleh peminat2 bola saban kali terutamanya Liga Inggeris, Liga Sepanyol dan macam2 liga lagila...

pepun

Go Germany

0 comments:

  •