Grab the RSS feed

KL, Second Home

Assalamaualaikum

skang nie hampir setiap minggu aku kena gerak ke KL...sebabnya akak sulung aku akan pindah umah minggu depan...dari start cuti hari tu lagi aku dah teman akak aku gi ronda2 satu KL cari rumah sewa baru..

akak aku nie cerewet sikit tapi sama ajer ngan perangai aku...rumah tue taknak, rumah nie taknak....tapi betul gak dia cakap...dia dahla wanita, single plak tu so kalau nak cari rumah, mestilah yang boleh menjamin kesejahteraan dan keselamatan diri dia...

dia ada wat list tempat favourite kat KL dan jenis rumah dia...tapi last last dapat kat tempat lain...tapi aku rasa rumah baru dia nie lagi syiookk dari rumah sewa dia skang...

skang nie akak aku tue duduk tengah bandar....mana lagi kalau bukan kat Kg. Baru...10 minit dari pejabat dia...tapi keadaan rumah sewa dia...hurmm malas aku nak kutuk bebanyak...dan dah 12 tahun pon dia tinggal kat rumah sewa tu so agak sentimental jugakla...dan memandangkan kami satu famili pon selalu lepak rumah sewa dia gak tapi rumah dia tue dok tingkat 3 kena naik tangga...mak aku pon dah berumur, dah tak larat naik tangga...

dan ada beberapa perkara lagi yang membuatkan akak aku tu terpaksa gak pindah...

dan rumah sewa baru dia skang kat Setiawangsa, dalam 20-30 minit ke ofis dia so okla...apartment dapat tingkat 3 jugak...tapi oleh sebab kawasan apartment tu berbukit so agak pelik sikit apartment tu sebab tingkat 1 & 2 duduk di bawah bukit jadi tingkat 3 apartment tu seumpama tingkat 1, sama aras ngan jalan dan tempat parking kereta...wo hoho...jadi hanya perlu naik 5 anak tangga dari jalan/parking kereta ke rumahnya....

dari luar memang apartment tue buruk tapi dalam rumah dia aku rasa boleh tahanla....memang tuan rumah tue baru lepas buat renovation...cat dinding baru, kabinet dapur baru dan lantai pon baru jugak rasanya...so okla...

disebabkan rumah dia tak perlu naik tangga lagi dah aku rasa makin kerap la aku dan mak aku gi lepak rumah akak aku lepas nie...

KL, my second home

0 comments:

  •