Grab the RSS feed

Kesengalan Terserlah

Hari nie hari terakhir Karnival Ilmu a.k.a Hari Terbuka KAB...dan malam nie adalah malam penutup...sat lagi aku sebagai urusetia kena turun pi buat keje...

Malam penutup sat gi nie ada artis Waheeda ngan Akhil Hayy...oleh sebab i have no interest in both the singer, so i'm not soo excited to meet them...unlike my other friends who really want an autograph from the artists...

Sepanjang 4 hari karnival nie berlangsung, memang terasa meriah sangat kolej aku nie yang berada 'out of nowhere'...ader pelbagai gerai jualan sama ada makanan, minuman, produk kesihatan dan juga pakaian....linguaphone pon dok bukak satu gerai kat sini...

dan aku? busy melepak menunggu mendapat kerja...walaupun aku urusetia tapi aku bahagian persiapan tempat...maksudnya aku hanya ada kerja apabila sesuatu program nak bermula dan berakhir...di antaranya tue aku tak buat apa2...

itu ajela

hah nie aku nak citer pasal kesengalan aku semalam...pagi semalam aku ada kelas kokurukulum...macam biasa nak merempit la gi kelas...so macam biasa turun nak gi kat motor, ader mamat nie pandang aku...so aku ingat dia terpegun ngan kehenseman aku la...pastu kat gelanggang sepaktakraw ada ramia orang sebab kejohanan sukan terbuka...bila aku lalu je ngan motor aku, semua orang toleh tengok aku...pon aku tak heran sebab motor aku bunyi enjinnya kuat...

pastu nak kuar gate kolej ader pondok guard...macam biasa aku angkat la tangan kat pak guard tapi pak guard tue tak pon balas tangan dia tapi jeling semacam aje kat aku...takpala aku ingat dia gaduh ngan bini dia la kot...

pastu rempitla ke uni...after dalam 4 kilometer ke 5 kilometer dari kolej ada la bus stop dan ader orang kat situ tgh tunggu bas...semua pon tengok aku dan ada sorang tue geleng kepala...aku pon bertambah la pelik...tetiba aku teringat apsal ramai sangat tengok aku hari nie...

then aku terasa apsal la kepala aku ringan sangat...pastu rasa rambut aku mengerbang...YA ALLAH, AKU TAK PAKAI TOPI KELEDAR....

huih giler ko dah 4 @ 5 kilometer aku naik motor tak pakai topi keledar...aku dah cuak giler dah...then terusla buat u-turn balik ke kolej...nasib baikla polis takde...sebab kat tempat aku buat u-turn tue selalu polis buat road block...mungkin dah nasib aku semalam...

masa balik kolej tue, aku lalu depan court sepaktakraw sekali lagi...ada akak tue gelak kat aku...kurang asam boi punya akak tu...sabor ajela...

maka itulah kesengalan aku semalam...

0 comments:

  •