Grab the RSS feed

Online Shopping

yes aku memang suka shopping...precisely online shopping...but then aku tak la beli bende bebukan....kalau aku beli pon electronic gadget and books....

semalam aku shopping buku....almost RM100....dapatlah aku beli 5 buku baru....4 novel, 1 buku motivasi...kira murahlahkan RM100 dapat 5 buku...purata RM20 sebuah...

memang menjimatkan beli buku atau apa jela shopping secara online...macam semalam aku dapat diskaun untuk setiap buku 15%-25%....pastu campur duit pos buku-buku tu RM5.50....still murah total below RM100...

so nyata sekali kelebihannya membeli secara online ini adalah pembeli mendapat diskaun....tak perlu keluar duit untuk tiket bas/taxi/lrt/komuter mahupun duit parking, minyak dan tol untuk kereta dan motor....dan bila dah beli tu tak payah usung berat2 nak bawak balik umah...ader cik posmen yang akan usung hantar ke rumah...

dan dah namanya cik posmen....mesti la amik masa sikit dalam 4-5 hari untuk sampai ke rumah...itu kekurangan online shopping la...tapi kalau nak cepat 1-2 hari, bayar la labih sikit untuk PosLaju or courier....yang RM5.50 aku bayar tu untuk pos biasa so maybe minggu depan la kot baru nak sampai...

pepun i'm glad spending my money on something that i can get hold to until i'm die

oh sesapa nak shopping leh gi ke website BookCafe....tapi website nie cuma jual buku keluaran PTS jer tau...

kalau nak beli buku-buku lain bleh gi ke website MPHOnline...

selamat bershopping

0 comments:

  •