Grab the RSS feed

Pindah Rumah

Alhamdulillah...akhirnya habisjugak sesi pindah barang-barang ke rumah....

kami pindah semalam ngan hari nie guna kereta Pet...barang2 masya'allah punyalah banyak...berapa kali angkut ntah...sepatutnya semalam dah bley settle tapi memandangkan aku baru ajer habis exam pagi tadi maka tengahari tadi baru aku start kemas barang2 aku...thank god i don't have much things to pack (read : i'm poor) so i just need a few minutes to finish packing all my things...

tapi rumah sewa tue tersangatlah kotor...kenapa kotor?

sebab rumah tue tak pernah orang duduk...dari siap dibina 2 -3 tahun lepas, tuan rumah tue tak pernah duduk kat situ dan dia juga tak pernah bagi sewa kat orang...cuma tahun nie ajer dia bagi sewa dan alhamdulillah dapat kat kitaorang....

yang bestnyer, setakat nie rumah sewa kami tue lah yang paling murah diantara kengkawan kitaorang hasil survey yang kitaorang buat terhadap mereka....selain itu, rumah aku terletak betul2 kat belakang bilik kuliah....so kalau pepagi buta lambat bangun tido, still sepat mandi la kalau nak pegi kelas tue...sebab jalan kaki tak sampai 2 minit dah sampai...eh kalau bukak pintu belakang rumah bley jerit la kat lecturer kata lambat (wah melampau nie metafora aku guna)

cuma kekurangannya, kami duduk duduk 13 orang...eh jangan terkejut dulu...rumah aku tue ader 6 bilik jadi setiap bilik 2 orang kecuali masterbedroom 3 orang sebilik...ok la kan...macam aku duduk kat kolej la...rumah aku tue rumah teres 3 tingkat sebab tue la ader 6 bilik....

dan memang hosmet aku nanti adalah orang2 yang telah menjadi interview dan juga saringan yang dibuat oleh aku dan Nuar...muahahah supaya hosmets aku nanti bukanlah orang2 hampeh yang pengotor tahap giler babi dan juga pemalas mengalahkan babi...hahahah

yang sebenarnya macam hosmets aku 2 tahun lepas....hip and young....fun to live with and easy to deal when problems arises...tak gitu Hairi? (except P-jo yang asyik terperuk dalam bilik melayan anime dan game ...hahaha bila la P-jo ngan Heri nak balik Mesia wei)

pepun, i wonder will all my future hosmets will live to my expectation?

0 comments:

  •