Grab the RSS feed

Kenduri Kahwin

semalam aku ke Tanjung Karang, Selangor...dari kolej aku amik masa sejam aje...guna highway U-S...exit kat Bukit Tagar...lalu Unisel...Batang Berjuntai dan walla...sampai Tanjung Karang....pegi 6 orang....aku yang paling besar kena jadi driver...butang second besar duduk kat sebelah dan lelain 4 orang yang tak berapa besar - tuan punya kereta iaitu Pet, Ustaz, Pak Din dan Imran berhimpit kat belakang...hehehe...untung jadi orang besar nie....kerusi sorang satu...

tujuan ke Tanjung Karang?

kenduri kahwin akak ngan abang Nuar, my hosmet....double wedding gitu...kami sampai tengahari buta...memang tengah lapar...terus ngap la....nasi putih+ayam masak merah+dalca+pecal (rojak sayur)...then air sirap....dessert nya bubur pulut hitam ngan putu mayam....

ayam masak merah ngan bubur pulut hitam sangat marvellous sehingga menjilat jari...dalca n pecal aku tak sentuh sebab aku tak suka....air sirapnya tawar tapi sebab ada bubur pulut hitam kira ok la...yerla kalau semua manis...nanti kena kencing manis....

lepas makan, lepak jap tengok pengantin makan beradab....lepas tue kitaorang pon blah...walaupun tak berapa kenyang (biasakla makan kenduri, mana bley makan banyak) tapi puasla sebab lauknya sedap....

pepun thanks kat Nuar sebab jemput ke kenduri kahwin di rumahnya....

0 comments:

  •