Grab the RSS feed

Zoom Malaysia : Lumut

Yeay, hari nie sekali lagi aku cuti-cuti Malaysia....kali nie destinasinya ialah

LUMUT!!!!

aku pergi berempat...aku, Lana, Ata n Fifi....1 guys with 3 girls

memula Eddy pon ikut tapi dia tarik diri sebab ada group discussion katanya...so tinggalla aku sorang jejaka menjaga 3 puteri...

Kami bertolak awal pagi lepas subuh...destinasi pertama adalah Leaning Tower or Menara Condong Teluk Intan....puasla kami bergambar kat situ...aku sendiri pon first time masuk dan naik menara tue walaupun masa aku form 4/5 aku sekolah kat Teluk Intan tapi tak pernah nak jejakkan kaki or amik gambar kat menara tue...tapi tak naik sampai atasla sebab tak kuasa nak lawan graviti dengan menarik badan aku....

'Pisa Tower' of Malaysia


Pastu gi breakfast and then terus la ke Lumut....sebelumtue kami singgah kat Giant Sri Manjung dulu untuk shopping junk foods buat bekalan...


Shopping @ Giant (sebelum kena marah ngan
pak guard sebab mana boleh amik gambar actually)

After that terus menuju destinasi pertama kat Lumut - Teluk Batik

Pantai Teluk Batik yang lengang


best giler pergi masa weekdays sebab lengang je tempat tue...kat tepi pantai pon tak ramai orang maybe sebab kami sampai kat situ masa tengahari buta...kat pantai tue kami tak mandi pon sebab


  1. aku sorang je lelaki, takde geng nak mandi
  2. aku tak berapa gemar mandi laut
  3. takkan nak mandi masa tengahari buta
so just bentang tikar, lepak tidur sambil makan junk foods....but for those yang kenal kitaorang, tahula takkan nak lepak aje mestilah ada sesi umpat-umpatan,keji-kejian dan sebagainya...di samping mengimbau kenangan-kenangan dulu...


Sesi lepak

lepas 2 jam lepak, kitaorang blah ke destinasi kedua....Pangkalan TLDM...untuk melawat Galeri Panglima Tentera Laut....tapi mak aih, leceh giler babi prosedur nak masuk ke situ...yerla kami kan orang biasa....ambil masa sejam untuk dapatkan pas pelawat....sebab apa sejam?... sebab guard kat pintu masuk utama pangkalan TLDM tue tak tau pun ada galeri kat dalam pangkalan TLDM tu dan samada ia dibuka untuk orang awam...so dia terpaksa call sapa ntah tanya pasal benda tue

Masa dalam Galeri TLDM...
Brother baju biru tue sangat ramah


dan akhirnya dapat jugak pas pelawat tue....dan pastu kena cari Galeri tu plak dalam pangkalan tue...dan akhirnya jumpa...lega rasanya...dah masuk dalam Galeri tue kami disambut oleh petugas galeri tue yang tersangatlah ramah...dan ekceli Galeri tue sangat kecik...very the tak berbaloi bersusah payah dapatkan pas pelawat untuk melawat galeri kecik tue...lepas tue gerak ke pekan Lumut...untuk apa?...untuk melantak....singgah satu restoran nasi beriani yang tak berapa nak sedap....tapi nak buek apo, makan ajola...

then lepak kat Lumut Waterfront yang not bad tue melihat feri yang berulang alik ke Pangkor menggunakan Sungai Dinding....tapi seriously aku rasa Lumut Waterfront tue memang lawa...ada gerai jualan cenderamata dan juga barangan laut....so sempatla gi ronda-ronda kedai souvenir...

Finally, kami pon bertolak balik dan sempat singgah Teluk Intan sekali lagi untuk solat before reach our final destination which is my uni.

0 comments:

  •