Grab the RSS feed

Jom Heboh : Part 1

Tak sampai 2 minggu, sekali lagi aku ke Lumut....kali nie adalah untuk pergi Karnival Jom Heboh TV3 dan juga Hari Terbuka TLDM...

kali nie aku gi ngan kengkawan lelaki aku plak...8 orang semuanya...depa yang ajak so aku follow ajer....sah sah la kena ajak aku kalau tak sapa nak drive kereta...oh by the way kami pi 2 biji kereta... takkan nak sumbat 8 orang dalam satu kereta kan....

Perjalanan dimulakan setelah matahari telah memancar terik...kalau ikutkan aku, aku nak gerak lepas subuh supaya dapat sampai sana awal pagi so that idakla panas sangat tapi nampaknya plan aku tak jadi dan kul 9 baru gerak dari kolej aku....

so kami tak singgah memana terus aje gi ke Lumut...tepat matahari diatas kepala yakni tengahari barula kami sampai kat pangkalan TLDM Lumut...kali nie Karnival Jom Heboh TV3 diadakan bersempena Sambutan Ulangtahun TLDM ke 75 pada tahun nie...so memang best la dapat gi sana kali nie...

keter parking kat luar pangkalan dan jalan kaki giler bapak jauh masuk ke dalam pangkalan TLDM tue dengan panas matahari lagi...last-last sampai gak kat tapak karnival tue...

tapikan, sebenarnya kamipi bukan nak tengok Jom Heboh sangat...matlamat kami adalah Hari terbuka TLDM...sebab apa?...sebab boleh naik kapal...

so, bila sampai kat tapak Jom Heboh tue, just lalu aje...tak singgah mana-mana khemah kecuali khemah TV3...masa tu ader Ellyas Abdullah yang berlakon sebagai Puteh dalam drama Merah Puteh dan juga Fizow....


Ellyas Abdullah a.k.a Tajol dalam 'Dunia Baru'
dan Puteh dalam 'Merah Puteh'

selain tue, kami terus ke tapak Hari Terbuka TLDM yang agak jauh dari tapak Jom Heboh...aderla dalam 500m kot jauhnya tapi gigih giler kitaorang menapak sebab tak sabar2 nak naik kapal perang...


Hari Terbuka TLDM

kat tapak Hari terbuka TLDM tue aku rasa lagi best kot dari Jom Heboh...memula sekali ada khemah besar untuk promote 'Belilah Barangan Malaysia' macam makanan, ubat-ubatan, baja tanaman dan macam2 lagila...semuanya barangan Malaysia la...

Kapal TLDM

pusing punya pusing last2 jumpa jugak jalan keluar...bila keluar aje, terus nampak kapal2 perang TLDM...but then nak sampai ke situ kena lalu khemah2 pameran dan jualan lagi...tapi kali nie milik TLDM plak...kali nie ada khemah yang menempatkan pameran alatan perang TLDM seperti peluru berpandu, pastu khemah untuk sapa2 yang nak jadi ahli TLDM, khemah masakan dan makanan yang disediakan oleh anggota TLDM dan macam2 lagi la...so layan ajerla...

dah habis jalan semua khemah2 tue, masa untuk......naik kapal


Kapal Hakmilik TLDM

lepas satu kapal, satu kapal lain kami naik...orang masa memula tur tak ramai lagi tapi masa kami nak naik kapal ke-4 tue, kena beratur sebab orang dah start ramai...tapi sambil beratur tue sambil amik gambar....tetiba ader plak makcik maner ntah dari Perak (dah dier cakap Perak, teman tahula dia orang Perak) cakap, eh dik, beratur macam nie pon nak ambil gambar ke?...yerla makcik, bukan senang nak amik gambar atas kapal makcik oiii.....

Lepas amik gambar niela kena
sound ngan Makcik Perak tue







oh nak tahu,ada kejadian memalukan berlaku atas kapal yang sama masa kami nak turun...tapi tak sure sama memalukan aku sebagai pemangsa atau orang yang menjadi mangsa aku...alkisahnya masa nak turun tue aku ternampak ada sign kater 'Tandas Pelawat' dan aku nampak macam tak berkunci...so aku dengan selamba badaknya pon tarikla pintu tandas tue sebab excited nak tengok tandas atas kapal macamana bentuknya....tetiba ader mamat mana ntah terus tolak tutup balik pintu tue...tapi sebelum tue aku sempat la tengok rupa-rupanya ader orang dalam tandas tue...tengah duduk atas toilet bowl lagi...dan yang paling memalukan ialah mangsa di dalam tandas tu adalah perempuan....mak aih....kesian-kesian...aku terus mintak maaf kat brother tue dan cepat-cepat blah nak turun dari kapal tue...hahahah bengong tul aku nie...

Atas Kapal Layar

so lepas tue gi makan aiskrim yang dijual oleh abng-abang askar niela... lupa nak bagitau atas setiap kapal ada satu section yang menjual makanan macam nasi beriani, char kuay teow dan lain2 yang memang dimasak oleh tukang masak TLDM atas kapal...lain kapal lain menu yang dijual...dan memang baunya sedap...bau ajela sebab ingat nak beli nasi beriani tapi tak sempat sebab dah habis... oleh sebab kempunan, gi makan aiskrim ajela...yang bestnyer, abang tue sporting giler...

Abang TLDM yang sporting

pastu lepas tue, kitaorang memang macam dah penat giler sebab masa tu cuaca giler panas ader la 2-3kapal yang kitaornag decide tak naik sebab rasanya sama ajer...so kitaorang pon balik semula ke tapak Jom Heboh tue...masa tue ader Melodi tapi sebab ramai giler maleh nak join so just dengar dari jauh ajer...sekali lagi kitaorang just lalu kat situ dan nampak Fizz Fairuz and Aizat plak tengah buat persembahan....tapi sebab masing-masing dah kepanasan dan keletihan maka terus ajer gerak ke kereta untuk blah dari situ...

tapi masa perjalan balik ader pelbagai perkara yang terjadi...tunggu part 2 untuk perjalanan balik dari Jom Heboh nie yang memang adventure giler

0 comments:

  •