Grab the RSS feed

Zoom Malaysia : Part 1

So, apa aku buat dalam cuti semester yang baru aje lepas? (Selain makan, tido, tgk tv)

Memula, busy ngan kenduri akak aku yang kedua...macam biasala kan kalau dah namanya kenduri mestila busy buat memacam but thank god we hire a caterer so less job to do besides than doing small things like bunga telur, gifts to guest and etcetera....

then my journey of Zoom Malaysia bermula...

Destinasi pertama - Kuala Terengganu

Memang dah plan lama. sebab dapat kad jemputan kahwin dari kawan baik aku. lagipon since aku tak pernah sampai Terengganu, memang excited nak gi sana...memula aku ingat aku pi sorang plak sekali my friend, Eddy nak join...meriah la sikit

stay kat rumah Raais untuk 4 hari 3 malam...dan dia jugak jadik tourist guide kami sepanjang kat sana...for first timer, memang terengganu best dan lawa...oh i love nasi dagang there...

antara tempat menarik aku gi kat sana...

Pasar Besar Kedai Payang


Muzium Negeri Terengganu


Pantai yang memutih


Taman Tamadun Islam


Masjid Tengku Tengah Zaharah
a.k.a masjid terapung


Masjid Kristal kat Pulau Wan Man


Pastu gi Losong, makan sotong celup tepung kat Batu Rakit (boleh tahan sedap + orang belanja), pastu adela 2-3 tempat yang aku dah tak ingat namanya...

Balik dari Terengganu, aku ngan Eddy Zoom Malaysia kat Taiping dan Kuala Kangsar, Perak plak...

Antara tempat yang dilawati - Bukit Larut, Zoo Taiping, Taman Tasik Taiping, Kuala Sepetang, Istana Kenangan, Galeri Sultan Azlan Syah, Masjid Ubudiah

Pemandangan bandar Taiping



Dalam Zoo Taiping



Burmese Pool



Galeri Sultan Azlan Shah
kat Kuala Kangsar



All in all, memang syok giler...dan itu hanya separuh dari journey Zoom Malaysia aku...

Nanti aku citer dalam post seterusnya...

----------------
Now playing: Nidji - Laskar Pelangi
via FoxyTunes

0 comments:

  •