Grab the RSS feed

Baghdad


Last weekend, aku ikut roommate aku balik kampung dia...nak tau kat mana?

Hehehe kat Baghdad nun...

Eh tipu ajela...Baghdad tue ekceli nama singkatan kepada Bagan Datoh...tak faham lagi...BAGan DAToh -> BagDat -> Baghdad


Kampung Dalam Ladang Kelapa Sawit


Homestay kat Bagan Datoh tue...
tapi bukan kitaorang yang duduk kat situ...
homestay tue bagikat penceramah a.k.a
pensyarah uni aku tue duduk


Buat apa aku ikut dia balik kampung...sah sah la sebab dia ajak....and then kat kampung dia ada majlis ceramah Maulidur Rasul...yang bagi ceramah plak pensyarah universiti aku sendiri....so ader la majlis makan-makan sikit...so tolongla yang mana patut...tolong tengok ajela....

Masa ceramah....

selain aku ader Dut, Mijie and Butang yang join balik kampung roommate aku tue...

yang aku nak cerita kat sini ader dua benda...


yang pertama...kampung tue majoritinya orang Jawa...sah sah la derang cakap Jawa...dan aku obviously tak faham cakap jawa...so bila depa bercakap, aku, Mijie ngan Butang melangut tak paham apa depa cakap...sedey ajer...yang si Dut tue orang Jawa gak so dia la yang kami paksa untuk translate apa orang kampung tu cakap...hehehe barulah faham sesikit....

Bergotong-royong masa masak lauk

yang kedua...kan ader makan-makan....so ader satu lauk tue...gulai kambing....masya'allah sedapnyer famili roommate aku masak...aku nie dahla penggemar kambing cuma jarang sangat dapat rasa sebab famili aku tak suka dan kalau beli kat kedai, tak sedap pon rasa benda tue...tapi kat majlis tue memang sedap gilerr gulai kambing dia...sampai sekarang aku masih lagi terasa akan kesedapan gulai kambing tue...

Bergotong-royong merobohkan khemah


hai bilalah aku dapat merasa gulai kambing tu lagi?

0 comments:

  •